Спеціальність 032 Історія та археологія
 

Дистанційне навчання у КПІ: відповіді на важливі питання

На період карантину навчальний процес у КПІ ім. Ігоря Сікорського повністю перейшов у дистанційний режим. Відповідаємо на найважливіші питання.

1. Чи є загальний алгоритм для дистанційного проведення пар?

Алгоритм такий самий, як і під час звичайного навчання. Викладач комунікує зі своїми студентами онлайн, інформує про розміщення лекційного матеріалу, дає завдання, визначає дедлайни, оцінює роботу студентів.

2. Через які інструменти має проходити взаємодія?

У КПІ діє система «Електронний кампус». Це єдина загальноуніверситетська система, що функціонує як сховище навчально-методичних матеріалів. Там є електронні кабінети, в яких студенти отримують доступ до відповідних матеріалів та можуть комунікувати з викладачем. До того ж ані викладачі, ані студенти не обмежені у використанні будь-яких інших платформ. Зокрема, викладачам, які раніше пройшли відповідне підвищення кваліфікації, також рекомендовано використовувати платформу Moodle для організації дистанційного навчання. Студенти й викладачі можуть проводити скайп-конференції, виконувати завдання і просто пересилати файл викладачу на електронну пошту, спілкуватися у чатах тощо.

3. Що робити з парами, які неможливо відпрацювати онлайн: фізична підготовка, лабораторні роботи, які можна проводити лише у лабораторіях університету? Чи не відрахують за них під час карантину?

У керівництва КПІ немає жодного наміру відраховувати студентів під час карантину. Викладачі зважають на складну ситуацію, що склалася в країні та світі, а отже, їхня робота спрямована на те, щоб максимально забезпечити навчальний процес.

Щодо пар, які можливо провести лише на території університету: найближчим часом кафедри впорядкують інформацію щодо дистанційного навчання за кафедральними дисциплінами. За кожною дисципліною має бути сформульовано план дистанційного навчання, надано матеріали для опанування теоретичного матеріалу (відеолекції, підручники, методичні посібники), питання для самоперевірки, задачі, умови й час здавання лабораторних робіт, форми контролю. Зважаючи на непередбачувану ситуацію у зв’язку з коронавірусом, закликаємо студентів просто дочекатися відповідних рішень.

4. Раніше ставили бали за відвідування пар. Як цей механізм працюватиме тепер?

Адміністрація університету та кафедри відпрацьовують це питання. Рішення будуть опубліковані на офіційних каналах.

5. У 4-го курсу сесія починається на початку квітня. Карантин офіційно до 3 квітня. Як буде проходити ця сесія?

На сьогодні затверджено такий графік:

  • Заліковий тиждень: 6–11 квітня.
  • Практика: 13 квітня–16 травня (крім ФМФ і ФСП — у них практика вже мала відбутися).
  • Сесія: 18–23 травня.
  • Підготовка і захист дипломів: 25 травня–20 червня.

6. Атестація: як її проходити дистанційно?

Атестація — це поточний контроль роботи викладачів та студентів за тим, як виконується навчальний план. Саме з такою метою проводяться проміжні атестації в семестрах. Уведення карантину призведе до коригування способів здійснення навчання і підходів до виставлення атестацій. Викладачі мають пояснити студентам, як саме команда «викладач-студент» діятиме в умовах, що виникли. Якщо викладачі не оголосили правила, студенти можуть звертатися до завідувача кафедри.

7. Як відбуватиметься навчальний процес здобувачів другої вищої освіти?

Карантин ніяк не вплинув на студентів, які отримують другу вищу освіту, оскільки це заочна форма навчання. Зимова сесія пройшла, наступна відбувається вже влітку. Нині ми працюємо над розробленням пакета організаційних заходів для запровадження дистанційного навчання на майбутнє.

8. Як працюватимуть підготовчі курси?

Навчання на підготовчих курсах проводиться через платформу підтримки дистанційного навчання Moodle. Платформа для навчання, яка надає викладачам, учням та адміністраторам дуже розвинутий набір інструментів для комп’ютеризованого навчання, в тому числі дистанційного.

На питання відповіли проректор з навчальної роботи Анатолій Мельниченко, проректор з навчально-виховної роботи Наталя Семінська, директор Інституту моніторингу якості освіти Марія Перестюк, директор Інституту післядипломної освіти Інна Малюкова, директор КБІС Олексій Фіногенов.

Джерело: https://kpi.ua/node/17973